Pod okiem specjalisty dietetyka i trenera

images (67)Jeżeli chcemy schudnąć zdrowo i skutecznie warto zdecydować się na poradę profesjonalnego dietetyka, lub jeśli nas na to stać wynająć indywidualnego trenera. Jak wygląda taka współpraca? Gdy zdecydujemy się na pracę z dietetykiem i trenerem nasze odchudzanie będzie przebiegać zdrowo i sprawnie. Najpierw zaczerpniemy porady lekarza o naszym stanie zdrowia i otrzymamy informację jak i ile możemy schudnąć. Następnie dietetyk skomponuje dla nas indywidualną dietę. Będzie ona służyła naszemu zdrowiu, przynosiła pożądane efekty i odpowiadała naszej kieszeni. Następnie trener przygotuje dla nas specjalne ćwiczenia, na wybrane partie ciała. Nauczy nas je wykonywać, pomoże nam, będzie doradzał. Zaleci nam zabiegi kosmetyczne pomagające zyskać szybciej szczupłą sylwetkę. Podczas takiego odchudzania będziemy cały czas pod kontrolą nie tylko tych osób, ale i kontrolą lekarską.

Dostaniemy wskazówki na przyszłość i pomoc na każdy dzień. Nie musimy obawiać się efektu jojo, złego samopoczucia, złej diety. Wszystko będzie skomponowane specjalnie dla nas, a my będziemy mogły cieszyć się zdrowym i skutecznym odchudzaniem. W Internecie jest wiele ogłoszeń dietetyków i trenerów. Przeczytajmy opinie, porównajmy ceny, a na pewno znajdziemy coś dla siebie. Pamiętajmy, że nie najważniejsza jest cena, ale profesjonalni i wykwalifikowani fachowcy.

Full Review

Przydatna literatura

634123781167101667Chcemy schudnąć kilka kilogramów, ale chcemy zrobić to z głową. To bardzo rozsądne. Wiele kobiet stosuje diety na własną rękę, bez konsultacji z lekarzem, tylko kierując się z informacjami z Internetu bądź ulubionych czasopism. Zanim jednak zdecydujemy się na odchudzanie, powinnyśmy przeczytać coś na ten temat i zapoznać się bliżej z opiniami lekarzy i dietetyków. Odchudzanie jest zmorą dzisiejszego wieku. Wiele osób nie zdając sobie sprawy, jakie zagrożenie może przynieść odchudzanie decyduje się na nie. Potem mają problemy zdrowotne lub natury psychicznej. Warto, więc najpierw poznać podstawowe zasady, zaczerpnąć opinii specjalistów, coś przeczytać. Na rynku jest ogromna ilość poradników o odchudzaniu.

Wybierzmy taki, który został napisany przez lekarzy lub profesjonalnych dietetyków. Przeglądnijmy podstawowe zasady, porady, przykładowe jadłospisy. Wybierzmy coś dla siebie, odpowiadającego naszemu trybowi życia i zdrowiu. Na końcu większości poradników znajdują się najczęściej zadawane pytanie. Przeczytajmy je i miejmy książkę blisko siebie, aby móc do niej wracać. Kierujmy się poradami profesjonalistów. Jeżeli wybieramy dietę z książki, kierujmy się podanym tam jadłospisem. Jest on tak skomponowany, żeby nasz organizm miał dostarczane wszytki marko i mikroelementy. Wybierzmy najnowsze wydania, aby były w nich informacje na czasie. Być może znajdziemy maila do autora książki, często odpowiadają oni na pytania.

Full Review

 Depresja

odchudzanie-sieCzęsto jest tak, że nie radzimy sobie z odchudzaniem. Chcemy zrzucić kilka kilo, ale nie potrafimy się zmotywować. Zmieniamy swój jadłospis, ale za dwa dni nie wytrzymujemy i podkradamy coś z lodówki lub kujemy coś w restauracji fast ford. Podobnie jest z ćwiczeniami, wykupujemy karnet na aerobic z zamiarem uczestniczenia w zajęciach dwa razy w tygodniu. Gdy przychodzimy zmęczone z pracy nie chce nam się iść i zamykamy się w pokoju przed telewizorem. Potem mamy do siebie żal i pretensje. Pojawiają się wyrzuty sumienia i ciągle prześladuje nas myśl, że jesteśmy za grube. Pojawia się zły nastrój, niechęć do życia, często depresja. Ale depresja może być też powodowana nie tylko niechęcią do siebie.

Czasami jesteśmy na diecie bardzo długo. Katujemy się ćwiczeniami, a efektów nie widać. Wkładamy w to tyle czasu, siły i wyrzeczeń, a waga stoi w miejscu. Zaczynamy czuć się źle, myślimy, po co to wszystko. Nie radzimy sobie z całą tą sytuacją. Wiele kobiet choruje na depresję z powodu swojego wyglądu, Czuje się samotnie, boli je każde słowo krytyki. Nigdy nie możemy doprowadzić siebie do takie stanu. Nawet, jeśli ważymy kilka kilogramów za dużo powinnyśmy zaakceptować siebie. Być może figurę odziedziczyłyśmy po mamie lub babci i nigdy nie będziemy wyglądać jak Kate Moss. Traktujmy dietę i odchudzanie, jako zabawę i styl życia, nie możemy brać tego tak na poważnie, bo nie warto psuć sobie nastroju nawet na chwilę z powodu wagi.

Full Review

Zmiana samopoczucia

article-dieta-winogronowa-1Często zdarza się tak, że podczas diety lub odchudzania odczuwamy zmęczenie, łatwiej się denerwujemy, pojawia się zmiana samopoczucia na gorsze. Często jest to spowodowane wycieńczeniem organizmu. Gdy przechodzimy na dietę nasz organizm nagle otrzymuje mniej kalorii dziennie. Oprócz tego ćwiczenia, często jeszcze chodzimy do pracy i zajmujemy się domem. Pamiętajmy, że nie możemy przechodzić na radykalną dietę, i ograniczać spożywania posiłków do minimum, gdy jesteśmy dość aktywni fizycznie. To po pierwsze powoduje osłabienie, a co za tym idzie złe samopoczucie. Odbija się ono potem na całej naszej rodzinie, a my tracimy chęć życia. Czemu tak się dzieje? Często głód i zmęczenie powoduje rozdrażnienie.

Do tego odrzucamy swoje ulubione potrawy, jemy bez radości. Często zmuszamy się do ćwiczeń. Poza tym, jak wielu z nas wie, odrzucamy definitywnie cukry, a na przykład czekolada uważana jest za hormon szczęścia. Kosteczka dziennie dodawała nam energii i chęci do życia. Często rezygnujemy z kawy, która piliśmy każdego dnia. Dodawała nam ona energii, pobudzała, a teraz tego nie ma. Musimy pamiętać, że podczas diety, od czasu do czasu warto pozwolić sobie na jakąś małą przyjemność, chociażby dla poprawienia nastroju. Zmiany samopoczucia na pewno się pojawią, lecz dbajmy o to, żeby nie na długo i nie rezygnujmy z ich powodu z diety.

Full Review

Ostrożne odchudzanie

dieta (1)Jeżeli chcemy podczas diety czuć się dobrze, nie chcemy nabawić się problemów zdrowotnych powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Po pierwsze przed rozpoczęciem diety powinniśmy zaczerpnąć opinii specjalisty, najlepiej lekarza. Powie nam on czy możemy stosować dietę, czy nie zagraża ona naszemu zdrowiu. Musimy pamiętać o regularnym spożywaniu posiłków. Pamiętajmy, żeby każdego dnia zjeść śniadanie oraz ostatni posiłek zjeść przed 18. Wypijajmy dziennie przynajmniej półtora litra wody. Jeżeli decydujemy się na dietę tysiąca kalorii, a normalnie spożywaliśmy ich około 3000, warto zmienić ich liczbę stopniowo, a nie z dnia na dzień. Jeżeli zaczynamy ćwiczyć zawsze pamiętajmy o rozgrzewce i również dodajmy liczbę powtórzeń danego ćwiczenia stopniowo. Jeżeli wykonujemy jakieś cięższe prace, pamiętajmy o dodaniu coś do swojego menu.

Gdy cały dzień biegałyśmy bądź myłyśmy okna, warto zjeść dodatkowo jabłko czy banana poza grafikiem. Pamiętajmy żeby odchudzać się z głową. Nie przesadzajmy ani z dietą ani z ćwiczeniami. Jeśli chcemy zrzucić tylko kilka kilogramów zróbmy to powoli. Nie forsujmy się. Pozbądźmy się też negatywnych emocji i bądźmy optymistkami. Nie schudniemy z dnia na dzień. Odrzućmy też myśli codziennie rano przed lustrem, że jesteśmy jeszcze za grube. Czasami warto spojrzeć na siebie z dystansem.

Full Review